joi, 13 iunie 2013

Trei Munti -3M



Gata si cu Trei Munti, un marathon de mountain bike de trei zile pe Leaota (DA, fix pe varful Leaota, la 2160 de m altitudine), prin satele si cheile aflate la poalele Craiului si in maretia Bucegilor, pe o carare ce nu mai are nevoie de nicio prezentare: coborarea din Saua Strunga

A fost superb, a plouat in draci doua zile la rand de nu mai vedeam la doi metri in fata, ne-am umplut de namol, am carat bicicleta, a fost frig rau la peste 2000 de m ( de multe ori sub 6 grade ),am cazut cu tzoacla in rapa, coechiperul a picat de nu stiu cate ori in cap si in sarma ghimpata ce delimita cararile inguste din Moeciu de Sus, ne-am lovit, am injurat si am facut crampe musculare peste crampe musculare. Au fost momente cand simteam ca nu mai pot, dar am fost o echipa si nu ne-am gandit o secunda sa dam un pas inapoi.  AM FOST FINISHERI trei zile la rand!
Pentru mine a fost un marathon "pur" de MTB, unul adevarat care nu te lasa o secunda sa respiri, de multe ori in gol alpin la mare altitudine, cu catarari la limita aderentei si coborari pe carari de munte ( facute de ciobani sau localnici in inima muntelui, de multe ori foarte inguste), sau pe ulitele satelor aflate pe culoarul Rucar-Bran. Iar principalul "vinovat" pentru acest spectacol pe doua roti, a fost Lucian Clinciu, cel care e "responsabil"  si pentru Marathonul Pietrei Craiului. Fara el nu am fi avut seria Carphatian Man si acea atmosfera de familie unita, pe care doar Lucian stie sa o faca la fiecare concurs pe care il organizeaza: http://www.carpathianman.ro



Nu am fost multi, dar ne-am adunat fix cei care am vrut sa fim pe munte trei zile la rand si sa ne bucuram ca putem lua startul la poate cel mai greu si spectaculos concurs de mtb din tara ( cam toate zvonurile spun ca asa ar fi). Si recunosc ca am gustat din plin fiecare secunda petrecuta pe bicicleta, iar apoi seara la sedinta tehnica alaturi de toti participantii ne-am spus fiecare povestea. Si toate au fost frumoase si au fost ascultate de multe ori in tacere. 
Am avut coborari spectaculoase: in prima zi din creasta  Leaotei, prin Curmatura Fiarelor spre satul Fundatica, inapoi in zona Craiului prin paraul Zbarcioara, daca nu ma insel am trecut cu mtb-ul de 30 de ori prin apa, iar in a treia zi show-ul a fost TOTAL PE CEA MAI SPECTACULOASA COBORARE DIN TARA, CARE INCEPE DIN SAUA STRUNGA, STRABATE POIANA GUTANU SI SE TERMINA IN COMPLEXUL CHEILE GRADISTEI. Aici e o lectie de dat cu bicicleta pe munte, cred ca am dat multe examene si sper ca la anul sa reusesc linii din ce in ce mai cursive.
Pentru multi a fost prima experienta la un concurs de mtb, recunosc ca ma numar printre ei si cu totii am venit pentru a vedea surprizele pe care ni le-a pregatit Lucian. Si cu mana pe inima o spun, toate cursele ne-au ajuns pana la inima, nu a contat ca ploua torential si noi ne luptam cu noroaie cat roata de mtb, am continuat si am trecut linia de sosire alaturi de partenerul meu Costin.

Si nu in ultimul rand trebuie sa le multumim organizatorilor, care au stat in fiecare zi in frig si ploaie si ne-au incurajat desi ei aveau nevoie de mai multa sustinere  deoarece stateau aproape o zi intreaga pe loc si pentru ca in fiecare zi plecau cu noapte in cap, pentru ca noi sa ne bucuram de un concurs PERFECT ORGANIZAT!

Multumim Lucian pentru aceast concurs care ne-a placut de la prima pedala pana la festivitatea de premiere, pentru FAMILIA pe care ai format-o in cele trei zile petrecute pe munte si pentru traseele care pot fi trecute intr-un manual de mtb. Pentru mine a fost o scoala de mtb.

Trasee:  Leaota, 45 de km cu 1870 de m ( asa mi-a arata GPS-ul)
A doua zi: 57 de km de pedalat, cu peste 2000 de m diferenta de nivel ( GPS-ul mi-a arata 2105 m).
Ultima zi: 44 de km km cu 1920 de m diferenta de nivel, pe creasta Leaotei si in Muntii Bucegi.

Mai multe informatii despre profilul curselor: http://www.carpathianman.ro/event_page.aspx?crt=2&mnu=19

Recomand aceasta galerie foto:

http://muntiicarpati.wordpress.com/3-mountains-2013/


MTB PUR:
















Dupa datul la vale cu doagele pe vaile din Bucegi in luna lui mai, recunosc ca am trait cea mai frumoasa experienta pe munte, pedaland pe langa plaiuri intregi de rododendron

5 comentarii:

  1. De la un privitor de departe, felicitari! Si tie si colegului tau caci in orice concurs pe echipe finish-ul in doi e cel care conteaza!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu stiu cum sa zic, dar toate jurnalele venite valuri-valuri de la 3Munti au sadit in mine un singur gand: la anul trebuie sa fiu si eu acolo!

    RăspundețiȘtergere
  3. E un concurs pentru prieteni. Eu nu sunt mare mtb-ist, din contra si a fost perfect :D. Trei zile, trei experienta diferite

    RăspundețiȘtergere
  4. Si o sa veniti din Germania special pentru trei munti? Suna excelent :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Am ajuns aici de pe un forum de schiori si am citit cu placere povestea celor trei zile de vis din cei trei munti frumosi din 2013. Simt nevoia sa adaug un mic dar important "disclaimer" pentru cei care se gandesc sa incerce si nu sunt in cea mai buna forma fizica: incepeti cu concursuri mai mici, ca sa va cunoasteti forma! Traseul este EXTREM de solicitant pentru orice om care nu se antreneaza regulat la nivel mediu/inalt. Este MUSAI forma fizica foarte buna si experienta intr-ale muntelui. Daca vreti sa gustati din acest concurs, exista proba de 1 zi, pe traseul din Piatra Craiului. Incercati-l pe acela, ca sa va faceti o idee.

    RăspundețiȘtergere