miercuri, 14 august 2013

Imprejurul Pietrei Tarnovului


Nu am multe zile pe care pot sa le petrec pe doua roti, dar sezonul acesta mi-am propus sa fac tura clasica de la Tabla Butii, coborarea din Saua Strunga ( de care m-am bucurat in ultima zi a marathonului 3 Muntii), cele doua ture din Muntii Latoritei ( Strategica) si Capatanii ( acolo sunt enorm de multe trasee, dar noi am ales forestierele ce inconjoara Piatra Tarnovului) si ultima iesire din programul artistic de mtb, posibil la toamna ca acum sunt prins cu trasee clasice de drumetie  cu cea mica, in sudul Fagarasului pe culmea Malita. Aici e o splendoare, sa ajungi pana aproape de Moldoveanu pe mtb....e ca o recompensa pentru un sezon bun de dat cu bicicleta pe munte.

Sa nu deviez prea tare de la subiect, tura din Muntii Capatanii m-a uns pe suflet, aici in nordul Olteniei totul e SALBATIC si ai un teren de pedalat impresionant. Esti practic 30-40 de km de orice asezare umana, la peste 2000 de m altitudine. Oltenia e superba, putini stiu de ea si promit ca o sa revin din zona Horezul tot spre muntii Capatanii. Poate exagerez, dar in muntii Capatanii cred ca sunt cele mai multe forestiere de mare altitudine pe care poti sa le abordezi pe doua roti.

De retinut, nu e un traseu 100% ciclabil, cred ca am mers un kilomtru jumate pe langa bicicleta la ultima coborare abrupta care ajunge in drumul ce strabate valea Repedea. Nimic de speriat aici, dar trebuie putina atentie la track-ul pe care l-am pus, dupa atingerea punctului maxim ( 1970 de m) urmeaza o coborare pe forestierul din stanga care coboara spre Piatra Tarnovului. Din acest punct trebuie verificat GPS-ul la orice intersectie cu un alt drum secundar, cel pe care am coborat era plin de iarba si parea foarte ingust. Cu alte cuvinte, cobori incet si cu un ochi in drepta la orice carare-forestier plin de iarba!!!


Un scorpion in cheile Latoritei:




Acesta e forestierul de care v-am spus. Esti pe o coborare rapdia si pare greu de gasit daca nu esti atent:














Noi am facut turul Pietrei Tarnovului, o creasta care aduce aminte de Piatra Craiului. A fost o iesire ceva mai usoara, 52 de km cu 1900 m dierenta de nivel.

3 comentarii:

  1. De ce v-ati intors din drum la km 37?

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut Gabi!
    Pentru ca ne-am ratacit putin. Am vazut pe alte track=-uri ca ar fi mers si pe acolo....dar ne-am luat dupa track-ul pe care il aveam

    RăspundețiȘtergere